Commodity fetishism (in the one-dimensional construction called mass media?)

Soundtrack of the day: Europe – Superstitious (egentligen inte bara den låten, utan typ alla låtar med dem:D)

Skön dag denna måndag, trots att man behövde inse att man har jättemycket att repetera inför provet om en vecka. Det är lite segt, men jag överlever förhoppningsvis. Antagligen.

Men det var jättebra för i morse tog jag mig upp för min springrunda. Älska att springa på morgonen. Man blir pigg och glad. Underbart. Haha. Jag är något av en nörd för morgonträning. Men jag blir på bra humör, okej? 😛

Sitter nedgrävd i kulturkunskapsboken nu. Massmedia, youhu! Det är faktiskt rätt intressant. Marxism, neo-marxism, Frankfurtskolan.. Jaja, låter inte superbt med det är nice 🙂 Uppgiften är vad som suger med det hela. Jag hatar inlämningsuppgifter som bajslärare i alla fall inte tänker betygsätta. Dem vill bara övervaka en – se att man gör vad dem ger order om – att man gör som man blir tillsagd – följer samhällets krav och normer. Skolan kan, om man vill det, vinklas som en av de värsta tänkbara diktaturerna. Tack Per för att du tvingar oss till det här.

Nu är det The Closer. Det är faktiskt genuint youhu!

Peace