You think you’re so clever (for the serendipity).

Soft but estranged
We were the two
Our lives rearranged
Feeling so good that day
A feeling of love that day /
I don’t know what when or why
The twilight of love had arrived

Red Hot Chili Peppers – Breaking the girl

Och med det startar jag detta inlägg, min morgon – början på en ny dag. Sakta men säkert tickar tiden på, jag är mest upptagen med jobb och skola. Skolan tar mer tid än jag beräknat men det lägger sig nog i och med att jag kommer in i rutinen igen. Men det ska i ärlighetens namn nämnas att jag glömt hur stressad skolböcker kan göra en. För att inte tala om studiekompanjoner som inte fattar ett smack. Jag säger då det. Igår sa jag till James ”Nej, jag skrev inte uppsatsen idag – jag ville ha en dag ledigt. Dessutom behöver den inte vara färdig förrän om en vecka.” varpå han svarade ”Famous words of every university student”. Ja, det är väl sant antar jag. En dag tar jag mig själv i kragen och slutar skjuta på på saker och ting, men idag är det inte den dagen. Idag är det arbetsdag. Efter att ha blivit borttagen från schemat varannan dag denna föregående veckan så ser jag ändå fram emot att jobba. Även om det kanske bara blir någon timme. Om inte annat kan jag åka skidor. Det är alltid en bonus. Väderprognosen ser väldigt fin ut, om än kall. Mellan -7 till -16 idag (gissar att det blir den lägre temperaturen) och upp till -18 på toppen. Till helgen väntas minusgrader runt -25. Kommer bli intressant. Lördag ska bli den kallaste dagen denna vecka på -26. Men men, det visar sig. Ska få snö på onsdag/torsdag i alla fall. Passar mig prima för då är jag ledig. Lite puder tackar man ju inte nej till!

 

Annat än skola och jobb så gör jag inte så där super mycket. Tränar när jag kan, använder väldigt många ögondroppar (men för oroliga är mina ögon bättre), äter, har ätit alldeles för mycket glass den senaste veckan (choklad/mintglass var på extrapris och det är typ den godaste glassen jag någonsin haft nöjet att smaka, det kunde inte hjälpas) och tjatar på James att han måste dricka mer vatten (för man blir väldigt uttorkad här uppe i den tunna bergsluften). Vi planerar en resa till USA och berget Schweitzer så det ser jag mest fram emot, förhoppningsvis blir det av inom några veckor!

Tills nästa gång bjuder jag på Drake ft. Sampha med The Motion som är riktigt skön att åka skidor till 🙂

Peace

Kommentera

