On the verge of a new start. (?)

Så. Under torsdag natt besöktes jag av den inte alls ödmjuka eller trivsamma vinterkräksjukan. Yrvaket o, i efterhand, naivt tänkte jag aldrig tanken att det var faktiskt just denna virusartade sjukdom som knackade på. Snällt sprang jag upp o ner, fram o tillbaka för att lyda dess begäran. Men icke sa Nicke för inte hjälpte det! Efter ca 3 rundor var jag trött på all uppståndelse o sjukan bestämde sig för att ge mig magkramper, yrsel, göra mig okoordinerad (slog huvudet i sängkarmen o började gråta) o sen var det dags för finalen. Ja, ni kan ju gissa själva.
Har aldrig varit sjuk i detta fenomen som återkommer på den nordliga jordhalvan vintertid (för att viruset inte mår så bra i varma situationer – dör över 70 grader, men kan inte frysas ihjäl), men klarar mig bra utan denna upplevelse igen. En nedbruten version av mig besökte doktorn under fredagen som med en gång sa ”oj! du ser sjuk ut!” – jag menar vad svarar man på det ? Öh, tack så mycket – det var looken jag försökte få till. Mycket konstigt. Hur som konstaterades det dock endast att det var just vinterkräksjukan som spökade samt att jag var ytterst smittsam. Pyttsan. Lagom till öppningsdagen till på köpet. Ledsen julia i tre dagar, men är nu mycket piggare. Det tog mig fram tills idag att återfinna det mesta av förlorad vätska MEN nu mår jag äntligen bättre. Första dagen som inte spenderats helt i sängen – det är de små sakerna som räknas – en liten seger i taget 🙂

Jaja. Nu vet ni att jag lever i alla fall! 😁
Måste ta hand om den nya sjuklingen nu. En tillfrisknar, en insjuknar – för någon balans måste det vara väl? Eller?

Pence

One thought on “On the verge of a new start. (?)

Kommentera

