Beautiful vistas and mountain hopes.

You bring me up, up – up!

Utöver jobbhets o tillfälligt ömmande axlar (vet inte vad det är jag har ställt till med, men det gick så långt att efter helgens kanotäventyr erbjöd -sa åt- James mig att ta hans sista massage-session som han fick av mig i födelsedagspresent), så är mitt liv bra fantastiskt.
Här sitter jag med min kopp te o gröttallrik, får se solen gå upp över bergen o dansa genom morgonens dimma. Jag har huset mest för mig själv varje morgon (vilket kan vara rätt tråkigt) vilket medför att jag kan sjunga hur högt o hur jag vill. Det är bra. Jag föredrar att göra det morgonen för a) det får mig att vakna b) jag får skratta åt min egen oförmåga att sjunga o c) det gör mig glad. Jo, det är klart jag sjunger när de andra är hemma också – bara inte så bröligt som det kan bli på mornarna.
Just denna morgon har jag faktiskt pallrat mig till gymmet OCH jag har redan utfört hälften av dagens sysslor som vanligtvis stressar upp mig lite. Det största är att jag har fixat lunchen. Istället för att bara sitta o dricka min kopp te när jag gick upp med James klockan sex i morse (han vet inte hur man kokar gröt, utan kan bara göra det i mikron vilket jag tycker är en skam – så nu ska han lära sig 🙂 ), så lagade jag i alla fall min lunch plus morgondagens lunch. Dessutom hann jag städa av i köket, fixa snacks till dagens arbetspass samt förbereda min frukost som jag nu har tryckt i mig. Se vad en timme på morgonen kan underlätta. På det har jag då dessutom varit på gymmet i cirkus en timme o svettats. Det bästa med gymmet tidigt på morgonen är att ingen annan är där. Det öppnar sju, så jag är där strax efter sju o vimlar omkring bland cross trainers o vikter. Idag upptäckte jag till min glädje att någon lämnat två högtalare så då blev det högre musik än vanligt. Underbart. Gjorde ärligt talat ett litet glädjeskutt vid upptäckten!

Nu räknar jag dagarna här i alla fall – jobbet har mindre än 2 veckor kvar o det känns som att världen lättar lite grand från mina axlar. Nu gäller det bara att fastställa ett jobb inför hösten – planera inför skidpatrullsutbildning – o framför allt att börja plugga! Det är en redig bok jag ska läsa kan jag berätta.

Nej nu ska jag dricka upp mitt te o se ifall jag ska äta lite till eller ifall det är bra. 😛

Peace

One thought on “Beautiful vistas and mountain hopes.

Kommentera

