You’re the funny little frog in my doorway.

I’m a danger to myself, dancing in the highlights in my mind.

Såå. Idag är min fredag. Sista dagen på arbetsveckan, som har flutit på.. tja. Vad ska man säga? Den har passerat. Jag har haft ett prat med min chef om att jag är missnöjd. Sa såklart inte allt i orden jag använder här hemma när jag pratar med min substitutfamilj eller James för man säger ju inte till sin chef att man tycker att hon är inkompetent bortom detta universum att chefa över oss; för hon måste ju förstå att ibland måste hon ta beslut som inte är så bekväma, att hon måste kunna sätta ned foten samt att jag tycker att jag är värd en löneförhöjning eftersom jag för tillfället jobbar utöver mina arbetsuppgifter o i många fall fungerar mer som en chef (eller en assisterande chef, en rådgivare kan vi säga) än hon själv o att jag i alla mina dagar inte kan förstå hur hon kunde landa den här positionen ifall hon inte tänker börja agera snart. Men jag sa vad jag tyckte o att det förstör mig mer eller mindre. Sönderstressad o förbannad vill jag inte vara. Speciellt inte över ett jobb jag inte tycker om.

Till råga på allt har jag dessutom haft de värsta magkramperna jag har haft på flera månader. Varför? Jo för då o då bestämmer sig moder natur att den här månaden ska Julia lida lite extra. Så då slår hon till. In med en kniv i magen o rör om, hugg, tvista – allt för att jag ska må illa, bli yr o få huvudvärk. Igår var det så illa att jag fick två blackouts (inga smärtstillande kvar så är inte förvånad), men kunde inte gå hem från jobbet för vi är så underbemannade.. Se där. Jobbet fick in en djävulsfot där också – alla som är förvånade upp med en hand.

I alla fall ska jag o James o campa igen den här helgen. Han planerar o jag följer – nu ska vi på kanottur. Kommer bli kul 🙂
Belle & Sebastian – Funny little frogs

Peace

4 thoughts on “You’re the funny little frog in my doorway.

  1. Spännande, själv bygger jag om flickrum till dagisrum för att mor dins nya jobb knackar på dörren. Lycka till i vildmarken, prova att fiska dom lär ha hyggliga matfiskar där. KRAM far

Kommentera

