Hot hot hot (get your stinking ass out of my sight).

Någorlunda utvilad efter min lilla helg påbörjar jag nu samma visa jag sjungit på den senaste tiden. Tisdag är min måndag – det vill säga jobbveckan startar. Bitter gnolande kommer jag att vandra upp till den så kallade ”roliga zonen” som blir allt tråkigare o tråkigare – vissa dagar med ett lättare sinne o andra dagar med ett allt argsintare sinneslag. Beroende på vilka kollegor jag ska dela utrymmet med kommer min dag att utformas på olika sätt. Förhoppningsvis slipper jag en repris av förra veckans konstanta irritationer över obegripligt – med snudd på fenomenal – inkompetens o lathet. Gång på gång hör jag 40-talets radioreporter kommentera de enfaldigt omdömeslösa människorna runt om mig, häpnad över deras inskränkthet o förvånad över deras tjockskallighet.

Utöver det har jag i ett försök att få tillbaka lite mental stimulans gått över 680 kurser jag var kvalificerad att studera till hösten. Av dessa 680 har jag hittat 5 kandidater. Nu är det bara att vänta.

Peace

Kommentera

