Intelligence without ambition is like a bird without wings.

Oj, tusan jag är så dålig på att uppdatera mig! Har satt mig ner vad som känns som 100 gånger utan att få ner fler ord än en titel till inlägget. Dåligt av mig! 🙂

Jag har det i alla fall fortfarande hur bra som helst. Köpte mig häromdagen ett par nya skidor (ja jag vet, ”ny skidor IGEN – men du har precis köpt nya! Vad ska det vara bra för?!”), men kände att jag behövde det. Mina Cinnamon Girls glider bra, men bara i pistade backar, och en lekfull Julia behöver lekfulla skidor. Så vad gör man? Jo man går in på en av de lokala butikerna o köper sig det sista paret dem äger av Völkls KenJa 😀 Älsklar dem! Första dagen flög jag fram mellan puder, stenar, grenar, uppkörda backar som blir mer som puckelpist samt mjukt pistade guldkorn!

Tur för er så har jag även fått fixa kameran nu. Snälla som dem är i den här byn fick jag faktiskt ett helt nytt minneskort till kameran (det var det som var felet, phuu!) till trots att jag hade tappat kvittot. ”Nej men ibland kommer det ett felande kort, det skickar vi bara tillbaka till tillverkarna. Du måste ju få börja ta kort vännen!” – känns som att det aldrig hade gått hemma. Så det är kungligt. Idag jobbar jag på en av de platserna där man får se soluppgången bäst, så hamnar jag på toppen blir det foto-time 🙂

Vad händer mer då? Jo det har ju varit jul! Vi tog över alla svenskar som bor här uppe på berget till loftet o knöt ihop ett julbord. Köttbullar, korv, julskinka, potatis, senap – o till dessert hade vi till o med ordnat hemmagjord glögg o julsnaps! Det var helt underbart. Pyntade vårt lilla kök med granris o ljus överallt, samt det lilla av dekorationer vi har. Sen gick vi på julfest, ”ugly Christmas-sweater party” – utan tvekan en av de bästa julfester jag någonsin varit på! Oj som vi skrattade, dansade och njöt!

Jobbar också vääääldigt mycket nu. Förra veckan, över jul dvs, jobbade jag 6 dagar i sträck – o likadant denna vecka. Kul att man fick äran att jobba båda storhelgerna! Men det ordnar sig. Har nu bett om ledigt både den 16 o 17 februari så det jämnar ut sig 😉

Men oj vad tiden rinner ut fort när det är morgon! Jag ska till jobbet om en halvtimme. Det sista av frukosten måste slängas in, lunchen ska göras (tonfiskmacka med sallad – mumma 😛 ) – alla lager med kläder ska på. Mycket att stå i, men jag älsklart!

Ta hand om er mina pussgurkor!

Peace

2 thoughts on “Intelligence without ambition is like a bird without wings.

  1. Va roligt Julia att allt är bra med dig och att du tycker livet är härligt DUKTIG FLICKA många Nyårs kramar från Farmor

Kommentera

