With snow flying all around (love runs like waterfalls in a rush).

Spännande vecka. Tung vecka. Informerande vecka. Ledsen vecka. Glad vecka. Saknande vecka. Fantastisk vecka – tudelad vecka.
Allt passar in. Allt är sant. Jag har den bästa tiden samtidigt som det är tungt att sakna alla där hemma. Plötsligt är man på egna ben o har ett världshav hem. Det är kul. Och det är skrämmande. Började jobba ”på riktigt” i fredags, och gudbevaremigväl gick allt bra. Gondolen fungerar fortfarande, ingen ramlade ur o alla gick hem glada o lyckliga. 😀
Igår fick jag även göra premiär i den tyngsta liften, dvs den som tar flest personer upp för berget. Som smort gick det. Nervigt som tusan var det, men lyckligtvis behövde jag inte ens använda radion (största skräcken typ, lite svårt att veta vem man ska ropa efter). Kung! Kommer bli bra 🙂

Tyvärr funkar inte kameran än, o har heller inte tagit så fasligt mycket nya bilder. Men ni kan få en från mobilen, motivet är precis utanför våran ytterdörr. Huset ni ser längst till vänster är huset jag bor i. Ta hand om er, nu ska jag ut o leka i pudret! 😉

Peace

3 thoughts on “With snow flying all around (love runs like waterfalls in a rush).

  1. Va fint det är! Husen passar inte riktigt in på bilden, shit va sugen man blir på att åka! I Sthlm är det regn och plusgrader 😦 ingen vidare jul stämning! Hoppas liften går som smort annars är de ganska kul med com radio! Låtsas att i är hemlig agent i börja säg konstiga saker på svenska haha

  2. Hejsan !
    Tack för ditt underbara kort du skickat mig det rörde mig ända in i djupaste hjärtat jag satt vid köksbordet o tårarna bara rann av glädje det är helt underbart att ha sådana barnbarn som skriver så fina ord och kommer ihåg sin Farmor.
    Jag önskar dig att allt fortsätter att gå bra där i stora landet.
    Här i Gävle spöregnar det och är 2 gr varmt, mörkt o trist men solen sken i dag när jag läste kortet från dig.
    Julia Farmor önskar dig GOD JUL så ses vi till sommaren
    Massor av kärlek o kramar till dig JULIA

    • Så bra att du tyckte om det farmor 🙂 Letade länge o väl för att hitta något fint som passade. Du är världens bästa farmor, glöm inte det!

Kommentera

