And my hearts fills with peace and serenity.

Jag längtar till julen – allt som hör där till! Ljus överallt, gnistrande vit snö, tumvantar i förväntan. Jag längtar till och med till julstress. Nu ska jag i ärlighetens namn dock säga att jag ganska sällan känner av den där extrema julstressen som de till o med kan rapportera om på nyheterna, men ändå – jag kanske saknar rapporterna? 🙂
Den första officiella snön föll här häromdagen. Jag har fått se min bil med frost och sakta men säkert börjar allt fler träd här bli hela kala o nakna för vintern. Alla förbereder sig på det som komma skall. Jag vill också förbereda mig på julen.
Så för någon dag sedan när jag hade ledigt och Eirik skulle in till stan, passade jag på att droppa förbi stadens gensvar på Röda Korset hemma, för att leta fynd som kunde stilla min saknad av jul och det faktum att jag inte kommer få uppleva denna jul hemma. Glatt strosade jag runt på Gjenbruket, men kunde inte hitta det jag ville ha. På vägen hem till oss, alldeles innan avfarten till motorvägen mot Trondheim (som vi tar), ligger dock ett ganska stort möbelvaruhus. Där har dem förvånansvärt ofta rea på diverse grejer så jag stack förväntansfullt in. Till min glädje har dem börjat rusta för jul redan o jag möttes av söta tomtar, vackra änglar, ljusstakar, dukar o koppar o pynt av olika slag. I min ägo från butiken medföljde två stora fina koppar, en julmus, en ljusslinga (som till min besvikelse inte alls var en rak slinga utan en cirkulär – öppnad förpackning får inte lämnas tillbaka så jag ska göra det bästa jag kan av det) samt blockljus till reapris! Fantastiskt. Nu ska det bli dundermys i min lägenhet!

För övrigt fick jag min visumsbekräftelse tidigare i veckan. Jag är nervös. Men förväntansfull. I Kanada har de kanske sådana där gigantiska julgranar som man alltid ser i amerikanska filmer? 😉

Nej nu ska jag träna o städa bilen – kryssa fingrarna för att jag får skrället såld idag!

Peace

Kommentera

