With the wind in my hair (looking like a wild one).

Igår skickade jag in de sista inför Kanada, cv o personligt brev. Personliga brevet blev kanske lite ihophafsat men det är okej. Stressen som har legat i bakhuvudet på mig sedan första ansökningsdagen har fått mig till att vilja plötsligt, varsomhelst, lägga mig ner på marken o gråta. Men nu är det klart. Hur skönt är inte det?

Hösten har kommit till Lillehammer. Så där på riktigt. Det är kyla i luften till trots att solen skiner (för ovanlighetens skull). Jag har även fått hösteksem på händerna, så det om något är väl ett säkert tecken. Det blåser också. Hårda höstvindar. Nästan som att det alltid ska vara lite storm i luften. Jag tycker att det är mysigt, det ger mig möjligheten till att komma in o få värma mig med en kopp te. Både jag o Eirik har blivit duktiga i det sista på att uppskatta böcker mer. Så nu sitter, framför allt han, titt som tätt med boken öppen istället för datorn (kan också ha att göra med att hans dator är sönder.. haha). Det är fantastiskt skönt! Det är så mycket mer avslappnande att sitta med en bra bok än att se på en film. Eller sitta på facebook för den sakens skull – nu har jag aldrig påstått att det är avslappnande för det skulle vara en rå lögn facebook är snarare en stor stress till sida. Men det är härligt. Höstrusk, höst-te, höstsol, höst-kyla, höst-löv, höst höst höst. I like it 🙂
Höstmusik:

Dags att göra sig färdig för jobbet!

Peace

Kommentera

