Beautiful as a star falling from the sky.

Allt har upp- och nedgångar. Jag är till exempel mer allergisk nu än jag var förra sommaren, året före det var jag allergi-förkyld mest hela tiden. Mer och mindre, upp och ned, till höger o vänster. Annat som går upp o ned är hur mycket jag följer serier. Och vilka serier såklart. So You Think You Can Dance är en sådan serie som jag i perioder hets-tittar på. Nu ser jag inget annat. Kan bero på att det är en ny säsong som jag maniskt kan följa, men också för att jag hippt som happt ramlar över ett gammalt nummer och blir kär på nytt. Har idag spenderat varje vaken minut sedan halv tolv med att se på, dels nytt avsnitt, mestadels gamla danser. Och dem är fantastiska, och dem får mig att önska att jag hade kunnat bli en sådan underbar dansare som deltagarna i programmet är.
En annan superbra grej med SYTYCD är att man upptäcker så mycket bra låtar. Fin mysmusik till de moderna danserna, cool meddragande musik i jazzen, kraftiga och hårda beats i hiphopen. I Love it.

Apropå min allergi: pappa – måste få till den tiden. Mitten av augusti – ju snarare jag får veta desto bättre kan jag planera! Men en sak är säker o det är att jag kan inte gå runt o nysa o snora o klia ur ögonen o delar av ansiktet hela tiden. Funkar liksom dåligt på en restaurang. Dessutom är det piss att inte kunna använda linser.

I övrigt jobbar jag för tillfället ganska intensivt. Det passar mig bra, många timmar på kort tid istället för korta vakter som uppehåller massa dagar istället. Nu kan jag jobba jobba jobba o sen vara ledig i några dagar. Arbetsslaveriet har nu pågått från onsdag (skulle ha jobbat tisdag också, men det fick bli en sjukanmälan då istället) och pågår bara till imorgon. Ledig en dag sen börjas det igen. Så på söndag ska jag alltså.. träna o sova. Sen kanske en sväng på bion för att skratta till Bridesmaids. Har egentligen inte läst så mycket om filmen, men tror den mot förmodan kan vara bra. Det är en Hollywood-produktion, men med lite ”mindre” skådisar – o flera av dem är komiker – roliga sådana. En av skådisarna i Bridesmaids spelar dessutom i den übermysiga rullen Away we go. Missa inte den för det är en pärla utan dess like!

Nu är det dags för en snabb springtur innan det är dags att göra sig i ordning för jobbet o slänga i sig lite mat.

Peace

2 thoughts on “Beautiful as a star falling from the sky.

  1. STACKARS DIG JULIA…( jag förstår precis hur du har det, som du vet har jag samma tendenser, nyser snorar kliar o harklar mig….det är hopplöst jobbigt)
    Hoppas att du kan få ordning på ”skiten” !!
    Idag har pappa sprungit 2 mil på strax under 2 timmar, bra gjort va !
    I övrigt ska dagen användas till att åka med sopor till återvinningen, inte så kul.
    Elvira ska övningsköra, o jag ska på ikea o handla lite smått o gott !
    KRAMAR av Mamma

  2. Carema har strulat. I dag blev dom ”lite” utskällda. Remissen skickades till kliniken i dag. Åtgärdar i morgon. Noterar ditt spirande intresse för lite kultiverad musik och bifogar en länk http://www.arniheidar.is/ . Provlyssna och njut. FAR

Kommentera

