Ba-bom ba-bom, falling and tripping over myself while snow is flying all over the place.

När man har flyttat hemifrån får man äta vad man vill till frukost, som kakor. Pepparkakor förslagsvis. Kan dock säga att det inte är så min diet ser ut. Grötfrukost har inletts – ska man orka i backen hela dagen är det nödvändigt.
Idag var vår snowboard-dag med Adam. Det gick bra. Alldeles till sista åket innan paus – självklart gör jag ett sådant där otroligt-omöjligt-klantigt-förvånande-överraskande-what the fuck happened-fall. Ja, jag ramlade alltså. Helt över huvudet galet. Ont gjorde det. Irriterad låg jag mitt i backen med näsan i snön o klagade. Ner kommer Morten för att se om jag lever, skojar o säger att jag knappt syns för jag är helt vit av snön. Nu förbannad (inte på honom, mig själv, snowboarden, backen, snön) sätter jag mig upp o tar argt av mig hjälmen o tar mig på huvudet. Det dunkar o bankar. Nästan som ett hjärta, fast det var bakhuvudet. Inte så bra. Försöker ta på mig hjälmen igen, upptäcker till min ilska att jag har haft av spännet som sitter i bak på huvudet som gör att man får en hjälm som sitter helt på huvudet.
Jag har haft av den förbannade skruven. Eller skruvarna. De är i plast, men ändå. Två fästen hade jag av. Dem är nu superlimmade, förhoppningsvis är hjälmen lika hel som mig nu, o den hela produkten ligger o väntar på mig i skiduthyrningen. Nice stuff.

Har legat sedan strax före ett. Vilat. Nu känner jag mig okej igen. Jävligt tråkigt att det hände, började ju just få upp den sköna rytmen i åkningen.
Jaja, ska tillbaka o se skid/snowboardfilm nu.

Peace

One thought on “Ba-bom ba-bom, falling and tripping over myself while snow is flying all over the place.

  1. HEJ !! Låter som du haft lite otur i backen…eller man kan ju vända på det o kalla det tur, jag menar att det inte gick ännu värre. Hoppas att Eirik snart är på benen igen, förkylningar kan ju vara lite envisa.
    Själv tog jag mig hem från jobbet släpandes på cykeln i minst 2dm nysnö. Jag kan lova att det var ett riktigt träningspass, var sjöblöt av svett vid hemkomsten.

    Väl hemma upptäckte jag att någon av småmissarna avvänt Elviras täcke som toalett, så nu ligger det i tvättmaskinen ( annars är dom riktigt duktiga att använda lådan)

    HA DET BÄST KRAM AV MAMMA

Kommentera

