With the hand in my pocket I’ll stroll down town with a smile on my face.

Jag har inhandlat resa till Sverige. Den 10 oktober, tidigt om morgonen landar vi på Arlanda – jag o tjockisen. (Nej, Eirik är inte tjock, men jag kallar honom för det för.. tja, jag gillar ordet tjockis.) Vi kommer då i alla fall. Så åker vi hem igen sen på söndagen den 14. På förmiddagen. Det blir några mysiga dagar i Gävle vill jag tro 🙂

Skön: Hurts ft. Kylie Minouge – Devotion


Jag kollar på skidor. Min längtan är så stor att jag tror att jag ska sprängas snart. Vill ha snö nu nu nu. Och nya skidor nu nu nu. Och pjäxor. Och goggles. Och stavar. Och kläder. Och allt som gör att jag får åka massor. Och leka i snön. I massor. Vill vill vill. Men det blir bra, för imorgon efter jobbet ska jag och Klas på skidutförsäljning, med allt som hör därtill. Blir soft! Han var där o kikade på lite grejer idag (var tydligen en massa), så ja – awesomeness. Blir säkert ett par nya goggles (minst) o förhoppningsvis en skiddress. Pjäxor är möjligt. Kanske skidor. Beror på. Får ju rätt bra pris (moms hej o hå) på Skeikampen också. Och det är garanterat på årets. We’ll see – time will tell. Men som jag peppar 😀

Blev inget jobb idag på dagen, eventuellt ikväll. För tillfället hoppas jag på inte. Blir bara någon enstaka timme vid tillfället, o i så fall är det ganska skönt att bara få vila – vara hemma o slappa. Har lovat att baka åt Eirik om han får sluta tidigt, samt åt Klas. Jag får ju själv inte äta än. Eller får och får, det är ju frivilligt att ta bort socker ur dieten – men det är nog bäst. Men lite kan jag kanske äta.. om jag bakar.

Sofie åkte hem till Sverige idag. Jag och Klas bor själva i lägenheten. Haha.. Det går nog bra 🙂

Nej, måste dra ner till Nikkers en tur o se hur det blir med jobb. Säger dem att det bara blir för någon timme tackar jag nej. Då har jag helt plötsligt fått ganska seriösa planer för kvällen. Eller något. Kan ju vara så att det var lugnt idag för att det ska smälla imorgon. Och då är jag schemalagd. Sweetness. Money in my pocket. (Det är någon typ av företagsträff/happening har i Lillehammer i dagarna, därav extra beredskap på jobbet.) Jaja, det visar sig. Off I go, i alla fall.

Dagens lunch: torskfilé, kryddat med chili explosion samt citronpeppar, olja o sweet chili sås med ris, sallad hjärtsalat, vindruvor, paprika, gurka, körsbärstomater o gräddfil+sweet chili sås vid sidan


Nöjd tjej blev förvånad över hur bra resultatet blev av denna enkla måltid 🙂

Peace

One thought on “With the hand in my pocket I’ll stroll down town with a smile on my face.

  1. Hej !!
    En fråga…hoppas jag inte missat dig o ”tjockisen” ???
    Förmodar att du menar att ni kommer hem den 10-November…
    Välkomna KRAM Mamma

Kommentera

