In the shell of a human being an absent mind sleeps to the sound of fallen heroes.

Vi var ut några från jobbet igår för att ta en ”grav-öl” för Svare&Berg som hade sin sista dag igår. Tråkigt, det är en fin restaurang. Men men, hur som helst berörs jag ju inte speciellt av det rent i arbete då jag varken jobbat mycket där eller ska fortsätta jobba för företaget. Inte för att det tar bort det tråkiga i det hela, men jag överlever – o det är jag säker på att Lillehammer-borna också gör. I alla fall var det mysigt, blev väldigt lugnt – men sent. Jag var ju dödstrött efter att ha blivit väckt halv åtta på morgonen, för att gå upp en timme senare, o sedan vandra till jobbet halv elva. Blev en massa att göra, men det var kul (bortsett från det där jävla idiot-bordet jag hade, dem tog alldeles för mycket av min dyrbara tid – klagade på ALLT som hade med maten att göra – men jag gjorde ett jättebra jobb – men visade dem det på dricksen kanske? nej.). Tor Erik kom in o hjälpte till i serveringen, o tur var väl det men en full restaurang. O han är väldigt duktigt på det han gör 🙂 har inte haft chansen att jobba med honom allt för mycket då han vart på just Svare mycket, så det var en trevlig upplevelse. Skönt dessutom när man jobbar med chefen så kan man prata med honom när ex maten som kommer ner inte håller måttet, vilket skedde allt för mycket igår under dagen. Då får man direkt respons o slipper ta alla konflikter med ett stressat kök själv. Nice. Hade en bra dag hur som helst.

Önskar jag hade hela hennes album. Bästa Laleh. Fantastisk.

Fick en så fin ros av Eirik igår. Det var sött 😀

Nu ska jag gå ut o gå.

Peace

Kommentera

