Say hello to the world I know and love.

Oj, long time no see – sorry. Mycket som har hänt, eller så är det precis tvärt om. Semester var skönt, Gävle var underbart o  London var kul – tack alla involverade, ni berikar mitt liv. 🙂

Har varit infekterad o dålig på grund av detta, medför såklart energinedsättning samt dåligt humör. En stilla, sängliggande Julia är inte en pigg o glad Julia. Därav har jag inte kunnat dela med mig av mina upplevelser. Men ska väl försöka berätta lite här o nu då, om Gävle vet väl intresserade om hur jag känner för så skippar den delen. London däremot har jag inte berättat så mycket om.

Från Gävle.. 🙂

Jag o Robin anlände till ett blött i grått London, vad annars det är ju England liksom? Men mysigt för det. Höstvädret började kännas i nästipparna – om än inte i närheten av hösten i Lillehammer – men det är ju ingen hösttävling. Vi möttes upp vid Liverpool Street av giraffen o hennes kille Pelle. Trevlig typ, liknar Z mycket i sättet – sött par. Efter inhandling av frukost o välkomstvin tog vi oss till deras lya – en myspyslägenhet alldeles lagom till två personer – fräsch o gott om plats minst sagt 🙂 vi trivdes.

Vi spenderade dagarna mest med att strosa runt, första dagen blev tillägnad shoppingens lycka så vi fyra gjorde Debenhams o något annat varuhus, men jag var inte såå sugen på stora affärer o det var ingen annan heller egentligen, så vi drog oss vidare till lite mindre gator för mat o struntprat. Gjorde stopp på Starbucks för kaffe (besvikelse – det var tråkigt), o blev lite piggare. Andra dagar spenderade vi på Carnaby Street (sweet) där jag blev ägare till ett nytt par Converse samt ett par perfekta Levis, har ALDRIG haft ett par jeans som sitter bra. Hittade även på en lite avkrok från Carnaby in till Regent Street Joe & the juice som var guld! Dit gick vi flera gånger (förutom den fantastiska juicen, jag skulle seriös bli stammis där om jag var bosatt i London, skadade det inte att musiken som spelades där var precis i min smak samt att killarna som jobbade var obarmhärtigt trevliga o söta, förvånande nog – i o med att de var engelsmän tänker jag haha 😀 ).

Detta bildspel kräver JavaScript.

Vi hittade även till Covent Garden där vi kollade på street performance, men blev besviken på den huvudakten vi kollade in – han var så dryg! Men Covent var übermysigt, mycket att se på o dofter att njuta av. Annat ställe att njuta på var Camden Market dit vi hittade. Matmarknaden där är ju helt sjuk, försäljare som skriker till en att man ska smaka i jakt på kunder. Där är det alltid seriös jaktsäsong. Liten matbit blev det i alla fall, kinesiskt, till underhållning hade vi de massiva folkhoperna som skyndade fram i den roliga stadsdelen.

Om kvällarna blev det mycket utgång, naturligt får man väl tycka då jag ändå bott hos inte mindre än två bartenders. Pelle jobbade på en lite mer fräsch utgångsbar, så där var vi en hel kväll. Det var minst sagt intressant, men kul 😉 Kajzabajsa jobbar ju på Hard Rock som är lite mer familjerestaurang, så där åt vi en dag – men inget bra ställe att spendera tid på när det gäller party.

Allt som allt var det framför allt jättekul att träffa Z igen, även om hon blev tvungen att jobba en del, o att få återse London igen var värt mycket! 🙂

Peace

One thought on “Say hello to the world I know and love.

  1. HEJ JULIA !!!

    Hoppas allt börjar läka o kännas okej uti lilla kroppen.
    Man har ju bara en kropp o måste noga lyssna för att VILA om den skriker NEJ ! ( men du är ju stor o klok ”för det mesta” allafall, så allt är säkert på topp snart igen !

    Roligt att se bilderna från London, men allra ROLIGAST ÄR BILDEN PÅ EN TRÖTT LITEN JULIA MED FÖTTERNA I FOTBAD SOVANDES I DEN KONSTIGASTE STÄLLNING !
    KRAM av Mamma

Kommentera

