This is where the crazy starts.

Galenskapen är officiellt igång, Birken har startat. Sofie, stackarn, var snäll o jobbade extra för Ingeborg i natt då jag hade sagt nej redan igår, sen ringde de in henne tidigare idag så hon fick springa iväg vid tolv (typ en timme tidigare). Jag jobbar kväll. Har vart noga med försäkra om att behövs hjälpen tidigare kommer jag tidigare. Jag tror fortfarande inte att jag ändå har insett hur stort det här är. Ska ta en promenad innan jobbet, dvs strax, för att se hur läget är. Behövdes Sofie en timme tidigare än hon började – o det händer kl 12 på dagen – då gissar jag att det är fullt på ett sätt jag inte förstår.

Målet för denna helgen är att vi ska sälja för 800 000 kr. Det är sjukt mycket. En bra dag i somras, när det varit mycket, har alla servitörer sålt mellan 15-20 000 kr. Det hände inte jättemånga gånger. Nu ska vi sälja för 800 000, i både mat o dryck såklart. Men det är ofantligt stora summor det pratas om att vi ska sälja för. Spännande.

Även om jag kommer vara utslagen på lördagkväll/natt av att ha jobbat en hel massa, så ser jag ändå fram emot dessa dagar. Stressigt men kul. Dessutom ska jag jobba med framtida chefen, Lars från Skeikampen.

Ja just det, igår hade vi (kollektivet) möte med Lars, nu har jag tackat ja till Skei i vinter igen. Blandade känslor, men det ska bli bra. Jag kommer tjäna pengar i alla fall! 😀

Nej, snart är Biggest Loser slut, då ska jag träna precis som de. Work it work it, sen work work work.

Peace

Kommentera

