This is what I laugh about.

Norsk tv är rätt rolig. Inte rolig på norska (rolig på svenska). De är väldigt duktiga på att göra reklamer här 🙂 det finns mååånga som är skrattvänliga.

Nej, nu är det nog hög tid för sängen. Till skillnad från er midsommarfirande svenskar är jag en hårt arbetande svenskslav i det rika grannlandet i väst. Jobb imorgon 11-19 o sedan 23-05. Känns hårt. Men på söndag vankas utflykt till Skeikampen om vädret tillåter (halvtaskigt väder idag, till o från, men på vädret skvallrar de om en stor sol o 24 grader varmt på söndag – hoppas hoppas!). Skulle vara skönt med ett avbrott från Lillehammer-vardagen. Blir en del jobb nu. Har tagit på mig fyra extra pass bara denna vecka. Slitsamt men värt det. Räknade ut att jag har gått från mina 85 schemalagda timmar till 153,5 med extrapassen o övertiden från dem jag redan jobbat. Känns awesome! Så jävla värt att vara trött några dagar då (ursäkta språket, jag ska vårda mig).

Aja, jag lever o skrattar än. Frågan är hur mycket jag skrattar när jag ska upp o duscha imorgon klockan 9.10. Usch. Men men, positiva tankar. Ät massor av jordgubbar för mig också. De norska är alldeles för dyra. Helt sinnessjukt. Vi äter vattenmelon istället. Mumma!

Peace

One thought on “This is what I laugh about.

  1. OJ vad du gnor o jobbar….hoppas det blir bra lön för ditt flit !
    DU var mycket SAKNAD här hemma igår!
    Vi åt MYCKET jordgubbar o har även ätit nu på morgonen..synd man inte kan skicka dig en låda ”gubbar”
    HA DET BÄST O KRAM av Mamma

Kommentera

