It’s not like apple and tea – safe.

Idag ska jag jobba själv i servering fram till klockan tre. Hjälp. Blir det mycket folk, som igår när  vi hade en stor rusch – då blir jag nog inte så glad. Blir det relativt lugnt så är det nemas problemas. Hm. Men det ska säkert gå bra. Men det är klart att det är lite nervöst.

Jag sålde för nästan 8500 kr igår. Så fick jag 450 kr i dricks. Det var trevligt.

Innan jag kilar iväg till jobbet återupptäcker jag dagen till ära Crash test dummies nya album. Verkar väldigt bra, rätt chill. Precis vad jag behöver. Kolla in det! Medan ni letar kan ni lyssna på den här gamla godingen 🙂

Ikväll fortsätter mitt Tarantino-maraton. Dock blir det inte en Tarantinofilm utan en i hans samarbete – Planet Terror. Har inte hunnit få hans egna film i samarbetet (Tarantino/Rodriguez). Men det blir nice. Sen ska jag sooooova. Vill visst inte så mycket annat än att sova u i dagarna. Men imorgon är jag ledig o då ska jag passa på. Ska även ta mig till Strandtorget o kolla efter jeansleggins (Sofie fyndade på Vila igår, tre svarta jeansleggins för 100 kr!), är i stort behov (för att jobba i) så det blir bra. Ska även försöka mig på en till tur i Olympiaparken, helst utan att gå vilse.

Just det! Igårkväll när jag jobbade blev jag utbjuden på dejt med en kund. Jag trodde att han bara undra om jag skulle ut på krogen, så jag sa kanske (underbart väder igår så hade under kort tid en plan på att gå ner o dricka ett glas vin o sedan göra Sofie sällskap hem då hon stängde på Svare&Berg men bestämde mig för att min originalplan med film o en sängdejt var bättre), men sedan gjorde han klart han ville ha en dejt. På riktigt. Jag försökte bara vifta bort det, för inte vill jag på någon dejt.

Oj vad klockan rusar! Dags att svepa mitt te o kila ner till Nikkers. Ha en fin dag 🙂

Peace

Kommentera

