Live to your heartbeat (oh how I miss you).

Allt är inte enkelt. Allt är inte svårt. Det är inte lätt när det är svårt, o det är ta mig tusan inte svårt när det är lätt. Genom att släppa saker, lägga det bakom sig o gå vidare kan vi leva med det lätta o lösa det svåra med det lätta. Det lätta gör ibland det svåra svårare, men oftast löser det sig i slutändan. Slutändan kan komma snart, o det kan också ta förfärligt lång tid tills man når dit. Imorgon ska vi köpa säng till mig, det betyder att denna kväll var den sista som jag fick fylla på med luft i den förbannade luftmadrassen. Det betyder en riktig säng som jag kan få sova (förhoppningsvis) gott i.

But it seems impossible to let go of that small detail. For oh, how I miss you.

I övrigt ska vi skriva kontrakt imorgon, ska bli gött o ha allt på papper. Har redan jobbat ett x antal timmar, så det är bra – för det är inte många timmar hittills på första schemat. Endast 85 har jag, lyckades min arma hjärna räkna ut. Men det är alltid något, o antagligen kommer det komma in fler timmar ju längre mot helgerna man kommer. Alla skvallrar om att timmarna släpps lösa av folket som inser att de hellre vill festa, o alla blir som galna för inget vet vad som riktigt sker. Då är det ju bra att den villige arbetsslaven Julia finns tillgänglig nu då. Men får jag inga fler timmar denna månad ska jag mejla Elin ute på Quality o säga att jag finns tillgänglig om de behöver extrafolk 🙂 hörde att de fortfarande saknar folk.

In a blink of a second I will follow your every footstep, I will bow to the greater spirits and I will salute the sun to your will. In the sound of a heartbeat I will embrace your entire statue with love from above, I will cherish the good of the nature and I will shed the tears of absolution. In the glint of approval in your eyes, in the warmth of your breath in the wind – in the smile shared with your laughter I will complete with happiness.

Nej, ett avsnitt av Bones nu o sen sova. Tidig dag imorgon! Massor av vuxensaker att göra. 😉

Peace

Kommentera

