And just as you are ready to turn your back you find something else.

Paloma Faith. Sprang förbi henne när hon spelades på Ztv (som jag annars aldrig tittar på, så det var ju trevligt att det var något jag faktiskt gillade). Första anblicken – är det något av den vanliga skiten? Men nej. Jag tycker inte det. Det var faktiskt jävligt skönt. Något jag kunde få le till. Något jag kunde få digga lite till.

Häromdagen när det diskuterades musik gjorde jag min poäng att bra musik för mig är något jag får bli glad till. Det behöver inte nödvändigtvis vara fullproppat av olika instrument, skalor eller ackord-kombinationer. Visst uppskattar jag det – men det är inte nödvändigt alla gånger. Ibland räcker det enkla, lite simplare – just för att det får mig att le. Sen är det inget dåligt att det finns en stor variation och några uns av originalitet i det musikaliska. Poängen är – jag vill kunna känna rytmen och le till den.

I alla fall tycker jag att Paloma Faith känns som någon jag kan le  till. Hittade någon som skrev det så bra, så det kan ni ju läsa om ni vill 🙂 Sen är det nog mycket möjligt att alla ni som inte bott i Norge alternativt haft internet och ny-musik-tillgång redan vet vem denna människa är, så är jag efter får jag ta det haha. Men men, jag bara tipsar – sprider lite av min till dagen glädjekälla! (Sen är killen i videon rätt snygg 😉 )

Nu blir det en promenix/löprunda – har inte bestämt mig än – innan operationen. Måste ju passa på. Vem vet hur länge jag blir invalidiserad? (Öh.. så kan man nog inte skriva haha! Ni fattar, så länge jag blir stillasittande/får linka fram som ja.. någon som precis opererat knäet igen.)

Please, make me go to New York!

Peace

Kommentera

