Do you rock’n’roll on your own or do you ask someone else to do it for you?

Läste en rolig grej idag, angående Sarah Palins nya/kommande bok. Det var rätt kul, kort men kul. Speciellt gillar jag bilden 😀

För övrigt har dagen varit mer eller mindre händelselös. Jag sov över klockan idag igen, jag skyller på svinis-vaccinet (en av de vanligaste bieffekterna var onekligen trötthet) – utslagen blev jag väckt av pappa strax före halv tio då han åkte iväg för att jobba eller något sådant. Jag bara vände på mig. Det var bara tur att syrran ringde kvart i tio och väckte mig igen, vem vet hur länge jag hade sovit annars?

Tog mig lite i kragen i alla fall och börjde dagen med yoga – något jag bör göra varje morgon. Det funkade jättebra i typ 1-1½ månad sen föll det lite. Visst, har gjort det mer eller mindre varje dag men kanske runt lunch eller så. Men hela poängen med solhälsningen är ju att göra den när man går upp. Nu gör jag den lite när som helst, gärna flera gånger om dagen. Skitsamma. Frukost var gott och sen tog jag en promenad. Sen dog jag lite och satt mest resten av dagen. Väntade på att pappa skulle komma hem med bilen så att jag kunde uträtta mina mindre viktiga ärenden, men pappa är som pappa är och kan inte räkna rätt på tider för fem öre. En timme blev minst två och en halv, och sen var det dags att äta middag. Nåja, hann i alla fall ut en supersnabbis till IKEA (utan lyckat resultat dock, eftersom jag inte inhandlade det jag leta efter – utan ett substitut) precis innan stängning. Jaja. Får fixa imorgon. Efter julpyntandet som mamma har beordrat mig att genomföra. Sjukt pepp. Absolut. (Det är väldigt mysigt med julpynt – jag älskar det rent av – men själva processen dit är dryg, städa och dona – kan man inte bara knäppa med fingrarna?)

Nu ska jag försöka planera en lördag. Samt skriva CV-presentation till pappa. Go me.

(Joel jag ska lägga upp bilderna.. jag ska.)

Peace

Kommentera

