Be yourself no matter what they say.

För några dagar sedan sprang jag runt i huset som en vilde, sökandes efter något jag till en början inte riktigt kunde sätta fingret på. Sedan fick jag en uppenbarelse, det var choklad som saknades. Riktig choklad, med 70 % kakao (viktigt!), inte sådan där fusk-choklad. Det hade dock gått bra med fusk-choklad om inte annat hade funnits att bistå. I vilket fall (jag vandrar bort från poängen) fanns bästa mamma där med en bit. En tredjedels kaka som jag fick ta helt för mig själv. Jag valde vid tillfället att blanda chokladen med te och frukt. Det var underbart, och vi delade en fin stund framför tjockis-TVs The biggest loser – ett program jag tycker om och gärna tittar på (så här i smyg så mår jag lite bra när jag tittar på det, inte för att vara taskig eller så mot tjockisar). I alla fall så åt jag precis upp den sista biten. Om någon undrade.

Jag tar gärna en bit till, så om någon vill vara så tacksam så får de gärna bjuda fattiglapps-Julia på en bit 70% choklad. Tack. 😀

Peace

Kommentera

