Take a look around ,.

Min kväll blev helt okej. Jag cyklade i ca 45 minuter i regnet. Vilket var skönt. Och svinkallt och blött. Men det får man ta. Vändningen kom när jag i Hemsta blev stoppad av en man (av utländskt ursprung – endast nödvändigt att nämna för att svenskar oftast accepterar att vi inte har någon koll och bittert puttrar vidare utan att fråga om hjälp) som ville ha hjälp att hitta till bussen. Till både hans och mitt förtret kunde jag inte hjälpa något vidare, men jag skickade iväg honom åt rätt håll i alla fall. Jag har förvånansvärt dålig koll på bussystemet i Gävle trots mina 19 år i staden. I alla fall var han glad att jag stannade och faktiskt försökte hjälpa honom. När jag senare under min tur kom på vart bussen gick ifrån var det dock lite sent, och jag tror han hade hittat dit i alla fall. Men jag var på väg (det är sant, vände om började cykla åt motsatt håll) tillbaka för att specifiera min dåliga beskrivning. Insåg dock att det antagligen var för sent, samt att han skulle kunna uppfatta det lite.. hm. Konstigt? Strunt samma. Poängen är att den där främlingen vände mitt humör.

När jag kom hem firade jag med att gå upp och ner för gatan, dvs upp och ner för backen. Intressant. Pappa bara skakade på huvudet.

Jag har sedan dess, de senaste 45 minuterna skapat min nya blogg – den jag ska vara seriös på. Jag vill behålla engelskaprojektsbloggen som den är. Det är bättre att jag i så fall har två seriösa bloggar + den här. 🙂 Nu strejkar ryggen och nacken som aldrig förr. Sova blir nästa projekt. Utan tvekan.

A world of fragile things; can you feel me in your arms?  But you see – no one’s really there.

Peace

Kommentera

