No, uh-uh – I don’t think so darlin’.

Och jag kan önska;

Att tvingas mot en vägg i en form av passion,

Eller att få chansen att se mig för en sista kyss.

Att få kasta saker vilt utan direktion,

–         få skrika, gråta och vara förbannad.

 

Jag kan önska att jag får stå ensam i regnet,

sneglandes mot fönstret av ljus.

Att fall bakåt mot en svart avgrund,

Utan att veta hur det ser ut när jag landat,

eller om den ens existerar.

 

Jag kan i min hemlighet önska

Att livet aldrig kommit dit det är nu,

Att jag var en annan människa med andra vänner,

Att saker och ting var annorlunda.

 

Och jag kan ha begär.

Och jag får bära på ilska.

Och jag får låta tårar rinna.

Och jag får le.

 

Men jag kan önska att allt jag vågade

Var att ta steget ut.

 

Peace

Kommentera

