”Right in the thick.”

Så jag sitter som bäst och letar jobb i bästa tänkbara staden i min värld – London. Jag är fruktansvärt taggad på att ta mig ut i världen och – the London experience – är något jag måste få uppleva snarast. London har varit mitt kärleksbarn, eller min kärleksstad sedan länge – och framförallt sedan klassresan i nian. Hur cheesy kan det låta? Men det är sant, London är nog min hjärtestad. Det är till och med så att mamma vid något tillfälle sa ”Ja, men jag har alltid antagit att du kommer flytta till London – det känns bara så självklart, det känns så du”. Och det känns bra. Jättebra.

Jag tror London är min biljett ut ur misären med arbetslöshetens Sverige. Lilla, gamla, trötta Gävle bör bytas ut mot något nytt, större och spännande. Inte för att jag inte älskar Gävle – det gör jag på ett så där underligt och ett ibland inte alls så förståeligt sätt, jag menar herregud det är ju ens hemstad och trygghetsbo, men jag vill ha mer. Mer av livet, mer av världen. London skulle passa mig som handens i handsken. Det gäller bara att vara het på gröten (inte för het) och nappa på allt som lockar. Låt livet förföra dig-mig-oss-alla. 😀

Btw så är ”right in the thick” google translate’s översättning på ”mitt i smeten”. Tycker att internets översättningsmaskiner är roliga ibland.

Peace

Kommentera

