Laying in my field of paperflowers (just when I though I’d reached the bottom).

Halsen suger. Kortsin suger. Jag tar en fucking 5 gånger så stark dos som ”vanligen ordineras” enligt bipackssedel (som jag inte fick med utan själv fick leta upp på internet i morse). Jag är arg. Jättearg. Är det meningen att jag ska äta 25 kortisontabletter på fem dagar utan resultat? Kortisontabletter på skalan mitten av tre möjliga styrkor. ”Används vid allvarliga inflammationer och astmabesvär blablabla..” Nej, skulle inte tro det. Skulle inte tro att det funkar på mig. Halsen är tjock och igenväxt känns det som. Slemmig och äcklig. Jag hatar det. Hatar det. Hatar.

Jag har återupptäckt Evanescence. Igår, i bilen. Det är sjuk nostalgi. Fallen, skivan alltså, albumet – har för mig att det heter så, är typ sjuan? Åttan? Kommer inte ihåg. Men jag kan texterna. Det är kul. 😀 Plus att det var en jävligt skön skiva att köra till. På typ högsta volym ska det vara (när man sitter ensam i bilen och det är natt och man skriker alla ord istället för att sjunga). Det är befriande. Jag behöver det, befrielse. Bring me to life

 

Free me, free me tonight.

 

In my field of paper flowers
and candied clouds of multiply
I lye inside myself for hours
and watch my purple sky fly over me

Ikväll blir det i alla fall bara lugnt 🙂 Det ska bli skönt.

Peace

Kommentera

