Come on baby, let’s play hide and seek (sometimes when you’re hungry, you need to take the first bite yourself).

Stockholm. Galet. Massor av spända nerver. Massor av försöka slappna-av-tankar. Massor av ont i magen. Massor av regn. Men det var bra, ändå. Trots att jag var dödligt trött redan på tåget ner, lyckades jag hålla mig tillräckligt pigg och levande för arbetsintervjun. Sedan gick väl energinivån stadigt neråt, men det får man ta. Att regnet dessutom föll stadigt och intensivt över den svenska huvudstaden gjorde inte saken bättre. Stockholmarna fick dras med två trötta systrar av klanen Smedberg. Dessutom innebär det väl en del humörsvängningar. Men så är det.

Intervjun gick.. bra. Positivt bra. (Okej, antar att bra är positivt i sin mening – men man kan säga det med viss tvekan, vilket jag gör – men det är en positiv tvekan.) Det visar sig om jag är lyckosam nog att få ett jobb i fjällen, men chanserna? Nja, jag skulle nog inte spela på mig själv. Utan erfarenhet är man rätt körd när det är flera tusen som söker jobb till en arbetsplats som erbjuder totalt runt 25 platser, varav 4-5 är till servering. Men sådant är livet. Man får hoppas. Jobbsökandet kommer intensivt att fortsätta i Gävle. Samtidigt som frentetiska samtal upp till magnetröntgen kommer genomföras – skulle ju inte vara jätteroligt att åka upp till fjällen och inte kunna åka skidor. Jävla knän, rent ut sagt (eller knä -mitt vänstra är ju starkt och bra nu :D). Men jobb.. mm, det var intressant. Jag tror att jag gjorde ett väldigt bra insats med tanke på att det var min första riktiga jobbintervju. Det visar sig.

Imorgon ska jag ner till MAX. Dem jävlarna söker tydligen folk men har inte hjärta att ringa till en när man varit där ohc lämnat CV och tydligt visat att man vill slava. JAG VILL SLAVA för jag vill ha pengar. Så enkelt är det. Men jag kanske helt enkelt bara ska ta och packa en kappsäck och vandra till Norge för fiskrensning? Nog för att jag hatar att rensa fisk, inte för att jag gör det så ofta, men jag kan jobba monotont så länge jag får ha musik och pengarna lockar onekligen. Jag kan svälta och snåla i tre månader så att jag tjänar så mycket som det bara går. Gröt tre mål om dagen och jobba mer eller mindre dygnet runt? Sure, nemas problemas – jag klarar det i tre månader.

Men nu var det Lofsdalen som kallade till intervju. Det är faktiskt sjukt jobbigt att behöva sitta och lovprisa sig själv i 45 minuter. Jag är skitbra – ge mig ett jobb för ni hittar ingen bättre ? – nja. Det finns säkert dem som är bättre, men jag ger järnet. Och vill tjäna pengar. Och åka skidor. Äsch. Norge finns också. Även när det gäller fjälljobb 😉

Hm. Massor av problem med tågen idag också. Men det kan jag skriva om imorgon. Jag är som sagt (eller kanske inte som sagt) dödligt trött och har velat sova mer eller mindre hela dagen. Nu är det dags. Äntligen som Gert Fylking säger.

Peace

Kommentera

