”Damn, it’s a shame I’m not drunk right now – then I would’ve gone straight to her to talk her up!”

Tänk vilka finurligheter man får höra när man cyklar och så busigt bara lyssnar med ena hörluren i mp3:n 🙂 Haha. Ibland lyckas man höra sådant där man bara vill höra så där jättegärna – fast man ändå inte intresserar sig för vem som sa det. Man vill bara höra de där ärliga orden. Ordväxlingen som innehöll den där kommentaren var mellan tre killar i samma ålder som mig – men ack så icke intressanta. Inte på en fläck. Men jag fick mig ett gott skratt.

Men idag.. Idag var det inga goda skratt på det sättet. Jag har känt mig isolerad och varit äckligt rastlös. Har tränat två gånger. Det var visserligen väldigt skönt, så jag klagar inte på det – vill bara demonstrera min misär. Haha. Hm, jag fjantar – är medveten om det – men det är inte såå kul att sitta hemma och söka jobb. Tror jag ska ta och skriva min personliga brev, skriva ut CV:n och under morgondagen gå till restauranger/hotell/potentiella arbetsplatser och göra min röst hörd. Något ska man ju sysselsätta sig med..

Soundtrack of the day (evening): Regina Spektor – On the radio (speglar sinnesstämningen.. busig på något sätt – rastlös)

Peace

Kommentera

