And I do absolutely nothing of worth (good night, world).

Typisk amerikansk klyschig hjältefilm full av bomber, granater, explosioner och korrupta auktioriteter med experiment som gått fel?

Har precis kikat klart på Eagle Eye. Den var helt okej. Jag kollade intresserat mest hela tiden, tappade knappt fokus 😀 Nej men faktiskt. Den är ett skönt tidsfördriv – men inte det bästa jag har sett. Det var inte någon Sagan om Ringen-klass på det. Den var inte ens i höjd med.. hm. Vilken ska man ta? En film som är några snäpp över medioker; fortfarande underhållande, men klyschig och överdramatiserad? Äh, skitsamma. Den är lite som Disturiba, fast nog lite bättre. Länge sen jag såg Disturbia så det var ett dåligt exempel. Verkligen skitsamma. Min poäng är att Eagle Eye är en utmärkt film att se om man har den till hands och inte gör något vettigare. Lite halvt spännande tack vare en något originell historia (fast samtidigt inte för jag kunde förutse boven i dramat långt innan den avslöjades.. Dock har det blivit något av min grej så problemet kan ligga hos. Kanske har jag helt enkelt sett för många filmer för mitt eget bästa. (Eller så är det så enkelt att manusförfattarna i, speciellt – generaliserande – sanningsenligt, Hollywood är ena tråkiga pengahungriga smågrisar som tar den enklaste vägen till succé – den redan använda. Kanske måste jag bli manusförfattare bara för att röra om i grytan. Kan inte lova att det blir så bra produktioner, men dem lär i alla fall bli annorlunda. Nybörjaraktiga. Men vem vet, kanske faller även jag i gropen av att skapa kasskor?)

Nu är det verkligen dags för mig att sova. Det märker till och med jag på mitt sätt att skriva. Rent babbel och hubbelihub. Take me to the extreme and let me fly. Sov gott mina vänner.

Peace

Kommentera

