As I melt away out in the real world I still don’t forget about you (come one, give me some credit for trying).

Såå. Det är sommar. Utomhus. Inte inne vid datorn. Jag vet – med lap-top är det busenkelt att ta med sig schabraket ut med sig så att även den lilla dumburken ska få solsken. Men.. nej? Det enda jag tar ut datorn för är filmvisning på altanen, och det räcker fint 😉

I alla fall så är det tack vare finvädret, det vill säga högtrycket som ligger över Gävle-bukten för tillfället, som håller mig borta från uppdatering av bloggen. Konstigt nog kollar jag facebook, men glömmer wordpress. Förlåt mig, ni ödmjukast.? Nej, inte så illa. Och jag känner att allt jag skriver, alla ord som flyger ur mina fingertoppar, bara är babbel. Kanske har jag fått solsting? Knappast.

Polen var som sagt intressant, men Sverige är bättre. Det spelar ingen roll att att zlotysarna (whatever) är 2,5 gånger dyrare än kronan – Sverige vinner landskampen. Med hästlängder 😀

Bra sommarböcker: Kejsaren-serien av Conn Iggulden, med början Roms Portar är perfekt sommarlektyr. Läser själv om andra boken i serien eftersom jag inte läste klart hela förra sommaren. De är jättebra, så läs!

Idag blir det soooola med Sosso plus lunch med henne 🙂 Ikväll är det utgång, det kommer bli great. Men först grillning hemma med päronen. Även om mat är typ det sista man tänker på när solen gassar för fulla muggar, så är grillat med en fräsch sallad oslagbart en sommarkväll 🙂

Nu ska jag terra lillasyster så att jag får alla bilder jag tagit! Ut i solen med er, det svenska vädret berättar av historien att högtrycket bara ligger kvar någon dag till. Njut!

Peace

Kommentera

