One could say that have grown tired of Poland, but who knows really what one thinks?

Oh God. Nej, jag har inte dött än. Men i polackernas land befinner jag mig än, skrikandes efter pasta och frukt. Varken det ena eller det andra tycks existera här där vi bor i Zawiaty. Det är fint här, men maten är inte den bästa. Fast pappa tycker om den, såklart. Vem skulle annars tycka om den? Ja, förutom tjockisarna som inte äter vanlig mat det vill säga. Vissa av dem känner man sympati för, speciellt mamma – o vem skulle annars sympatisera om inte hon?

Common fact: 1) Pappa tycks tycka om all mat som serveras i princip, så länge det inte är för sött eller starkt. 2) Mamma sympatiserar med alla i en annorlunda situation. Päron i nötskal 😀

Jag antar att jag kan säga att jag är på Polen-diet. Lunchen idag var vedervärdig, middagarna har jag funnit fattiga på mat jag faktiskt vill ha. Har nog ätit fler mackor den här veckan än jag har ätit under en månad det senaste halvåret. Men det går när, likförbannat.

Ja, fiskarna hoppade i havet så att man såg det när man åkte bussen hem. Dem var inte fina men likförbannat hoppade dem. Det fick pappa höra mig berätta idag när vi var ute o paddlade kanot. Eller kajak som polackerna envisas tycka att det är. Förtydligande: kanot kan två alt. tre personer paddla, kajak paddlar man ensam. Singular.

Imorgon åker vi inte till Gdansk för att möta civilisation. Har utforskat skogen här till den grad att mamma chockat sa: ja, dig måste vi sätta en radar på! Men om man inte utforskar och ser sig om missar man väldigt mycket. Mamma kontrade då med att man måste stanna upp och lyssna, annars missar man väldigt mycket. Min gissning är att jag borde stanna oftare och hon måste utforska mer.

Familj på drift - Fat camp i Polen ?

Jag tappar tålamodet. Pappa tappar tålamodet på mig, han tycker om hur jag skriver. Låter som smärre bomber typ, inte hans ord men min tolkning. Tangenterna på hans dator är knäppa, klickar högt och ljudligt. Ska avsluta, med andra ord.

Tråkigt, hade roliga filmer på lillasyster (har gått o blivit schizo på resan!) men wordpress tar inte formatet 😦 Dem publiceras senare på något sätt 😉

Familj på drift – Fat camp i Polen ?

Peace

Kommentera

