I like that he’s concrete, not like our current Prime minister.

Jag gillar Carl Bildt. Jag tror på honom. Han säger en massa; sprider ord som flyger för vinden både på gott och ont för honom själv – men han står för det. I alla fall till största del. Av det jag hör, så står han allt som oftast för sina grodor.

Vi har en utrikesminister som står för sina åsikter. Vi har en statsminister som viker sig för majoriteten; en statsminister som lever för att vara politisk korrekt, hans föda är diplomati. Förstå mig rätt, jag är helt för diplomati – det är jättebra. Men när diplomatin uppstår endast för att vinna röster, inte för att få igenom faktiska politiska beslut.

Hur mycket har Sverige vunnit de senaste åren? Hur mycket har gjorts av politikerna för Sveriges eget bästa, för Sveriges vinning? Denna fråga inkluderar även den före detta socialdemokratiska regeringen där passivitet allt som oftast varit det bäst beskrivande ordet. Jag anser att den nuvarande Alliansen visst genomfört många bra saker; men kanske minst lika många negativa i det stora hela.

Jag vet inte ens vad jag tycker just nu. Jag gillar inte Reinfeldt som statsminister, men jag gillar att han flintskallig. Fråga mig inte varför; men han ser så komisk ut då. Han skulle passa som någon slags komiker, alternativt spela den dumme brorsan i en sit-com. Det jag egentligen ville ha ut av det här är att jag gillar Bildt. Han är skoj. Hans sätt att prata är oslagbart. Hej överklass – men han står i alla fall för det.

Peace

Kommentera

