Laid off, and I’m having double trouble (ah fuck it).

Matten ger sig inte. Matten ligger på bordet och skrattar åt mig. Rått. Elakt. Kallt. Varför valde jag detta förgrämliga ämnet? För att det är en asbra merit och behövs på supermånga utbildningar, that’s why. Jag hatar äckligt dumt matteprov imorgon. Jag bryr mig inte om konstantbestämning. Eller hur lång tid det tar ett företag att öka omsättningen med 200 %. Jag kommer inte att använda det sen, varför använda det nu? För att jag har valt den här gudsförglömda kursen. Därför. Därför. Därför.

Och jag har inte gjort klart KK-läxan. Orkar inte. För jag har matteprov imorgon. Och jag ska ringa Georg. Och jag måste ringa husläkaren. Och jag måste ringa tandläkaren. Och jag måste rehaba. Och jag måste städa badrummet. En massa måsten. Och inget vill jag göra. Och. Och. Och.

You give me double trouble honey; who do you want to be?

I’m the same, I’m the same – but do you want me to be?

Nej, nu måste jag fan läsa igenom matten. Jag kan låta mig själv sluta räkna, men måste åtminstone läsa igenom genomgångarna och det som står i boken. Lite måste jag göra. Så gör jag det sen igen imorgonbitti. Förhoppningsvis hinner jag springa före. Om jag går upp riktigt tidigt?

Peace

Kommentera

