You’re not so nice, but your sex is so cheap.

With a sudden change of mind; with a sudden change of heart?

Jag är så trött. Orkar knappt med mig själv. Eller det är väl mig själv jag minst orkar med. Sentimental. Nostalgisk. Eftertänksam. Analyserande. Alla dem trevliga sakerna drar jag över gränsen. Allt ska brytas ned, kategoriseras och namnges. Få en diagnos; ett uttlåtande. Jag borde lägga mig ner och somna och inte vakna på länge så att jag kan sova bort allt det där som jag inte orkar med. För tro mig, sömnbrist gör mig till omedgörlig; ohanterbar; överkänslig. Fem-sex timmars sömn efter en vecka av orolig sömn är ingen bra kombo. I praktiken har min hjärna slagit av, jag går på något slags energiämne mitt försvar skickar ut för att jag inte ska falla ihop som en klump på golvet, bara så att jag ska orkar stå – sitta här och skriva – utan att gå över gränsen för att sedan svimma. Det är så det känns. Sömnlöshet.

Jag borde sova nu egentligen. Vill kolla på film, men har lånat ut xboxet till familjen som sitter och kollar på Patrik 1,5. Jag ville inte se den igen. Räckte på bio. Kanske någon vecka, månad framöver vill jag se den igen. I alla fall så orkar jag inte koppla in datorn i tv:n. Det är segt. I och för sig kan det medföra att jag faktiskt läser engelskaboken, som jag borde ha kommit mycket längre i för att klara av att skriva nytt approach-paper till den 31. Men det har jag ju inte. Men Kurt Cobain hade alldeles tydligt psykiska problem. Han skriver (i sin dagbok, den jag läser – eller urklipp ur den, inkluderande brev) om sådana grejer alltså.. senaste grejen jag läste skriver Kurtan om hur han och en kompis ”dropped some acid” som om han skulle räkna upp vad han åt till lunch. Det är sjukt. Men det är intressant.

Nu blir det fan sängen snart.

I’m too tired to fucking handle this shit. I just wished it was a bit easier.

Peace

Kommentera

