All new, with a change of plans.

Det blev inte lugn hemmakväll fylld av plugg till slut. Först såg det ut att bli i princip så, bara med ett avbrott för fika med Ika (haha, rim..). Sen upplyste Leo mig om att Dream Evil kommer till stan ikväll. ”Jaha”, tänker min alerta hjärna; ”fan vad kul, dem vill jag ju se. ” Så då sänder min hjärna ut signaler som säger att dem vill ju jag se ikväll. Trots att jag inte skulle gå ut i helgen. Men jag ska inte dricka. Bilen ska med. Hel dit. Hel hem. Så nu ska jag dit. Blir nog kul 😀

Men plugga ska jag i alla fall göra. Geografin ska vara klar så att jag kan börja skriva på PA:t imorgon. Var till biblo idag på eftermiddagen och lånade om alla böckerna som redan låg hemma på skrivbordet i en hög (dem har legat där i en och en halv månad, det enda jag har gjort är att bläddra igenom dem och satt i post-it-lappar där jag har information att hämta, produktivt. Pyttsan). Lånade dessutom en ny bok. Yey till mig (rim igen, är jag på g?) för att jag orkade leta, den har till och med en vinkling på brittisk media. Jättebra för mig. Sen sprang jag genom stan tillbaka till skolan, pratade med Carin, och tillbaka till bilen. Hela tiden med min boktrave i famnen. Man kan inte lägga så många tunga böcker i väskan, se då förstör man både rygg och nacke. Det vet jag för det har jag gjort redan.

Nu blir det pluggiplugg för geo’ns skull. Sjukt tråkigt men nu ska det bli klart och skickas in. Klart slut.

Ikväll! 😀

Peace

Kommentera

