Keep your hands straight, clean your ears and you’ll have whoever you like?

Jag har läst. Och läst. Boken tar aldrig slut. Men nu har jag bara cirkus hundra sidor kvar, det kallar jag framsteg. Från att ha 250 kvar igår, till hundra nu. Lite cred lär man ju få för det.

Dagen har varit bra tror jag. Fick inte träna i morse (pga näsblodsattack, ytterst underligt) så det var ju lite tråkigt. Men matten flöt på utan hinder, socialkunskapen var.. som socialkunskapen brukar vara. Onödig. Vi såg en film av Gud Van Sant (hans senaste är Milk om ni inte har koll), som heter Elephant. Ska tydligen vara byggd på en sann historia som hände i USA för ett par år sedan typ. Den var bra gjord, jävligt intressant men ack så seg och händelsefattig. Men jag ser ändå vart regissören ovan ville; fånga vardagen som gjorde att några ungdomar fick spader och bestämde sig för att skjuta ner alla elever och lärare för att sedan spränga skolan. Men det var knäppt. Tror det var att vi inte fattade syftet med varför Jocke visade filmen som gjorde att vi blev så avtända på den. Men sådant händer, han är interssant regissör i alla fall. Han gör film lite annorlunda, vilket inte är fel! 🙂

Hm.. Jag borde ha börjat lite mer allvarligt och seriöst med geografin. Men det har jag ju inte – såklart. Vem är förvånad, upp med en hand? Ingen? Det var väl det jag trodde. (Jag har börjat ha inre dialoger med mig själv, eller det har jag väl alltid haft – vem har inte det? Men det eskalerar lite vid datorn. Ibland kommer jag på mig själv med att säga vad jag skriver högt, som att bekräfta att jag faktiskt tycker eller vill säga så. Är jag mentalt instabil då?)

I alla fall så såg jag och pappsen Män som hatar kvinnor idag vilken var bra. Blir, helt ärligt, så uppriktigt genuint lycklig när jag kan säga att en svensk filmproduktion är bra. Nu ska jag inte börja slänga mina tistlar på det här ämnet igen, dem flesta börjar väl bli trötta på mitt konstanta gnatande och klagande vid det här laget – men alla vet ju att det jag säger är sant. Inte fan ska vi stoltsera oss med att vi har producerat den 144:de Beck-filmen liksom. Det håller inte internationellt. Film är ett av de bästa sätten att göra reklam för och visa upp ett land. Utnyttja det regeringen, jag vet att ni alla läser min blogg. (Jag önskar att det vore så, vore fan en merit!) Men se filmen – PÅ BIO. Betala för svensk film åtminstone – svensk filmfinans behöver det mer än bolagen i Hollywood! Var patriotiskt (och se en bra film, faktiskt värd pengarna) för en gångs skull!

Peace

Kommentera

