Stand up an clap your hands – your loss is too humiliating otherwise (stand up?)

Min mamma har fått spader på en låt. När det händer, lyssnar hon konstant och högt på den här låten. Tills det går över. Det vet man aldrig när det är. Nu är det R. Kelly – I believe vilken är en låt som är en låt till Obama. Mer eller mindre. Det är typ hans vinstlåt. Kan man säga det? Jag vet inte hur man ska definera kontakten mellan låten och Obama. Men så är det i alla fall. den handlar ju om den historiska och otroliga vinsten. Snacka jag börja tröttna på alla dessa historiska grejer. Eller saker som upprepar sig, typ att man ska fira något år efter år – för att inte glömma. Nej, men inte fan glömmer jag terroristattackerna i USA bara för att jag inte firar dem. Jävligt tråkig händelse, men vi kan väl inte stanna varje år för att inte gå vidare? Det är ju mer eller mindre det som sker, vi går inte vidare.

I alla fall, nu kom jag ju in på värsta sidospåret, så spelas låten konstant här hemma nu. Har blivit väckt av den flera gånger. Plus att Elvira nu också spelar låten hela tiden. Men hon sjunger dessutom till. Var ska detta sluta?

Jag har varit bakis idag. Detta trots att utekvällen igår inte alls blev så bra som jag hade hoppats. På långa vägar. Men jag vet varför jag har känt mig så risig. Jag drack likör igår, den jag köpte i Prag. Jag tål fan inte så där söta saker. Mår piss efteråt. Men men.

Dessutom är det nu bekräftat; jag är inkapabel till att sova lägre än tio. Även om jag vill fortsätta sova och är jättetrött. Jag kom hem runt halv fyra kanske. Lite tidigare. Det betyder att runt fyra somnade jag. Halv tio vaknar jag (visserligen av låten ovan) och kan inte somna om. Det gjorde jag däremot vid kvart i tre. Sov till halv fem. Vaknade.. inte lika trött kanske, men ändock inte utvilad. Men ordnade saken med lite kaffe. Känns som att jag kommer sova som en stock ikvälll i alla fall. Börjar dra på mig en förkylning, förhoppningsvis bryter den inte ut, men risken är väl stor. Det är därför jag sover så dåligt nu. Suck on that.

Ska hämta pappa vid tio. Då ska jag vara pigg. Ska sjunga hela vägen ut till Sandviken i vår bil som numera drar lite snett. Men jag är inte säker på hur mycket luft jag ska fylla på i däcket (anledningen till sned-dragandet) så jag får fixa det i Sandviken när pappa kommer. Han har kört Vasaloppet idag, på 9.23 – fattar inte hur han orkade. Men GRATTIS till pappa för hans vinst. Bra jobbat!

Nu blir det fan lite plugg. Det enda pluggandet jag har presterat idag är läsning i Scar Tissue (somnade som nämn ovan, så det var en aning ineffektivt arbete) och sen har jag börjat på engelskatalet. Känner hur jag drar mig för att göra alla uppgifter som ska in nu i veckan. Blä. Det är tråkigt. Men nu måste jag, så med mitt honungsvatten (tack för tipset Malin) ska jag bli pigg, inte sjuk, och plugga. Kul..

Peace

One thought on “Stand up an clap your hands – your loss is too humiliating otherwise (stand up?)

  1. Att spela sönder sina låtar om och om igen så att man får spader är nog en typisk mammagrej. Så är iaf min. Jag har nämligen fått lyssna på alldeles för mycket ”dålig” musik som jag inte själv önskat. Mina vänner förvånas över att jag kan massor av låtar som inte alls stämmer överräns med min egen musikstil, detta har jag henne att tacka för, min mor alltså. När jag var liten trodde jag att beteendet berodde utav de kasettband hon då använde, vid bilresan och hemma, och att hon tyckte det var besvärligt att spela in ny musik. Men efter CD skivorna helt utkonkurerat kasetterna så fortsätter ändå detta beteende. Det var bara Lisa Nilsson som byttes ut mot Olson Brothers.

    Likörer håller jag numera mig borta ifrån. En av mina värsta fyllor kommer just efter intag av utländsk körsbärslikör, inget jag rekommenderar.

Kommentera

