I don’t care if I die tomorrow, I refuse to pass on your chain-letter.

Kom att tänka på kejdebrev häromdagen, ni kanske kommer ihåg de där dryga sakerna som skickades runt när man var liten? Jag fick bara ett ”riktigt”, dvs äkta, kedjebrev på bosten. Jag var väl en så där 11 år gammal ungefär, jag skickade det till en av mina forna klasskompisar från den tiden. Det visade sig när jag blivit lite äldre, högstadiet alltså, hur illa jag tyckte om henne. Kanske var det därför jag utan tvekan skickade henne det dryga, äckliga, jobbiga, bläiga kedjebrevet. Mitt undermedvetna var lite snabbare än jag på att tolka känslor (så är det kanske jämt?), och därför blev hon mottagare av det dumma brevet. Jag ångrar inte att hon fick ta hand om det.

För övrigt så har kedjebreven minskat känns det som. Det kanske är ett fenomen som framförallt drabbar nyfikna  flickor och pojkar när de är i puberteten och tycker att sådant är skoj. Kommer ihåg att på lunar (haha, lunarstorm.se var ju den största it-communityn på den tiden, sedan växte man upp och då kom facebook!), gick det alltid runt former av kedjebrev. Varje gång man loggade in på den jävla sidan så hade man en massa nya gästboksinlägg, där många var sådana där kedjemeddelanden. Helt sjukt. Fast jag gillade dem inte då heller och slutade skicka efter ett tag. Det stod ju alltid i slutet av de där meddelandena att personen som skickat det, ville ha ett inlägg tillbaka. Och så var cirkeln fullbordad. Eller ja, tills vrånga Julia dök upp och resistent vägrade ta emot och skicka. Se, jag raderade alla de där gästboksinläggen. Om ingen kunde hitta dem, kunde inte jag bli anklagad. Smart ser ni. Mohaha (?).

Peace

Kommentera

