Autobiographies, music and tea for hurting back (Doc smiled when he heard he’d done a good job).

Upp tidigt idag. Alldeles för tidigt. Känner hur huvudet spänner o värker ikapp med ryggen (det är knäppt vad jag lyckas ställa till med). Sju tvingade jag mig själv att ställa klockan, tjugo över släpade jag mig upp. Då stod Elvira klar att åka till skolan. Jag fattar inte hur hon orkar, eller hur jag orkade på den tiden jag var tvungen att cykla till skolan halv åtta. Och då var jag pigg, på den tiden. Helt galet.

Det var i alla fall doktorstiden som väntade, i Sandviken. De var sena och sega som vanligt, men när jag väl fått träffa Georg gick allt bra, och fort. Han skrattade lite, så där uppskattande och självnöjdt. Han ska ha applåder, Georg – ortopeden. Shit, han var fortfarande lite tagen över hur dåligt mitt knä var. Eller, alltså det som var fel. Sa om och om igen även idag hur ovanligt det var, och hur extremt det var. Jag svarade bara med ett leende. Vad ska man säga? ”Japp, jag är speciell. Sköter mina knän som en kratta för att jag tycker om att träna. Men fick ju ingen hjälp först jag träffade dig, så då är det väl rent tekniskt inte mitt fel?” Tror egentligen att det är bra att jag hållit igång träning trots smärtan. Jag är kämpe. Haha.

Nej, nu har jag fixat skivor till pappa. Ska nog beställa de där böckerna nu, ska läsa två självbiografier till engelska-arbetet. Visst, jag har redan läst Scar Tissue – men rent för arbetet (och stressnivåerna) är det nog bara ett plus för mig själv att jag redan läst den. Plus att den var så djävulskt bra att jag vill läsa den igen. Min jämförande bok blir Johnny Cashs självbiografi. Det är bra, för både Anthony Kiedes och JC hade en hjälpförfattare. Så skriver de om olika tidsperioder i typ samma bransch. Det blir nog bra. Det bästa är om mamma och pappa vill hjälpa lilla mig med betalningen. Grejen är att hittade böckerna för asbra priser på adlibris, men om de vill betala hälften så är ju det bara bra för mig. 😀

Nej nu ska jag kolla om det finns någon lunch så jag får något i magen innan matten. Later dudes.

Peace

Kommentera

