Me and crazy barrel = best friends (weird expressions makes my day).

😀 😀 😀

Jag är verkligen bakis. Inte såå mycket längre, men känner det än. Jag har försökt o vara tiptop hela dagen, men det höll inte i sig länge efter frukost. Damp ner i soffan innan jag orkade hämta maten i micron. Åt. Började se på film sittandes i köket, det slutade liggandes i soffan igen. Disturbia fick underhålla mig i min bakismisär under filtar och fleecetröjor. På något sätt har jag lyckats frysa hela dagen. Sjukt störande. Men men, huvudvärken är i alla fall på väg bort så det tackar jag för.

För övrigt är ”Jag och galen tunna = bästisar” ett av mina favorit uttryck. Bästaste Fredrik Virtanen använde det i en av sina krönikor nyligen, då han skrev om Jonas Gardell. Eller ja, det var ett svar på ett av mejlen han hade fått som svar på sina krönika från veckan innan. Jag är beredd att hålla med Virtanen i högsta grad; Gardell är sjukt underhållande. Han är en underhållare for Christ sake. Då är man knäpp i tv, fattar inte varför det blir sådant tjafs om hur han beter sig i Stjärnor på slottet. Det är ju jätteroligt! Jonas Gardell vet mycket väl att han spelar på kontroversialitetens yttersta gräns. Kan man inte inse det, och istället tycker att han är en barnrumpa, så fine. Men jag tycker bara att man borde tänka två gånger innan man säger att han är ointilligent.

En annan sak som slog mig nu när jag låg här och filosoferade var att om Virtanen var lite yngre och rätt mycket snyggare, så skulle jag kunna gifta mig med honom. Jag tror vi skulle trivas ihop. Då kan vi vara intelligenta och sitta och diskutera den svenska fin/fulkulturen. Vi skulle göra det bra tror jag. Men som läget är nu är han inte ens inom min intressebana för killar. Han är långt ifrån den. Men vi kanske skulle vara bra kompisar, man kan ju vara intelligenta kompisar som diskuterar det svenska kulturlivet, right? Dessutom skulle han då kunna bjuda med mig på gratisfester med kändiseliter. Så kan vi bila genom USA och lyssna på kvalitetsmusik. Men jaa.. jag har bättre musiksmak så det kanske jag måste ordna först, konvertera honom till en bättre musik. Det blir nog bra.

Peace

Kommentera

