Keep from laughing dude, otherwise you’ll ruin the show!

Jag ångrar inte mitt beslut om att kolla på Guldbaggegalan i år. Det är faktiskt rätt bra. Jag menar, visst, det är en prisgala – hur kul kan det bli? Men Johan Glans gör i alla fall små insatser hela tiden som lyfter galan. Abba-medleyt som Johan Glans framförde tillsammans med Björn Gustafsson var faktiskt riktigt underhållande. Män i trikåer typ. Och peruker och glitter. Det måste man väl skratta åt, väl?

Det har dock inte bjudits på några speciella tacktal. Endast ett var annorlunda, och det var av Tomas Alfredsson som höll för snubben som hade skrivit manuset till Låt den rätte komma in. Det var helt okej. Lite underhållande. Men bara lite.

Men filmerna jag hoppades skulle vinna har inte vunnit. De lär ju inte hinna vinna något heller… Galan slutar om sex minuter. Ping-pong kingen tycks inte många svenskar fått upp ögonen för. Det är synd, jag tyckte den var jättebra. Sen tror jag att De ofrivilliga är riktigt bra. Har inte sett den dock, den har inte kommit till Gävle. Det är så jävla typiskt. Så här är det typ jämt! Sugit Filmstaden, sämst.

Peace

Kommentera

