As the minutes, movies passes

Jag har klarat av två filmer hittills ikväll. En jag inte sett, svensk – Iskariot, och en jag redan sett, Mamma Mia. Iskariot var inte mycket att hurra över (det är nästan så jag blir ledsen när jag får mina förhoppningar om förbättring gällande svensk film grusade, det känns trist att för det mesta bevisa att mina tankar om svensk filmproduktion är sanna: de är alldeles för bristfälliga och fega). Mamma Mia.. vad ska jag säga? En feel-good-film rätt igenom, ingen pang-hit, men ack ändå rolig. Mest för att den är så sjukt ful.

Nu sitter mina två systrar i vardagsrummet med mamma och tittar på någon uppesittarkväll på SVT1. Kul för dem, men jag vet inte riktigt om jag uppskattar rimstugor och ring-in-så-spelar-vi-din-favoritlåt-för-julens-glada-stämning. Så varvas samtalen av antingen små söta barn, äldre människor, eller människor som önskar hela världen en superduperbra jul. Mja.. okej fine. Men jag vet inte som sagt inte om jag köper det hela.

Det är typ som hela det där tjafset om Kristus, Jesus och alla sådana dudes. Jaa, vem vet han kanske levde? Antingen i Judeén eller Galilien eller hur det nu var det andra alternativet hette (något sånt det började på Gal.. någonting). Jaja, flera tusen miljoner kristna kan ha gått på en nit, vi vallfärdar till fel stad. Big deal (ja kanske lite..), but get over it!

Kanske ska se till att hinna med en film till då.. 😀

Peace

Kommentera

