You have a choice, and you make it now (falling slowly).

Jag vet inte. Vet inte om jag vill veta. Eller om jag någonsin vetat.

Jag ska inte vara miserabel mer. Från imorgon ska jag vara mig själv igen, ingen orkar gråta i flera dagar i sträck. Inte fler än så här. Men jag får vänja mig vid några fler.

Jag har införskaffat mig Iskariot och Låt den rätte komma in idag. Juno ska införskaffas lite senare. Jag känner mig generös. Jag vill vara snäll, stark och omtänksam. Jag arbetar mig sakta fram. Det ska bli bra, vi kommer blir bra.

Har varit oerhört arbetsam när det gäller film i allmänhet idag. Inte så att jag har tittat, för jag har inte sett på film sedan i lördags. Den såg jag inte ens klart. Men nu har jag återigen bläddrat igenom Oscars-vinnarna från i år, diverse filmhistoria och filmnyheter. Jag har röstat på biopublikens pris till Guldbaggegalan (och tävlar om biljetter dit, eller till att få ha en egen biosalong med egen förhandsvisning – vore inte så tokigt), och jag har kollat inte kommande svenska (!) filmer. Jag har insett att i kristider måste man stödja landets egna produktioner, som jag alltid klagar på är bristfälliga. Dock måste jag ju bidra om det ska kunna bli bättre!

Det där är för er som inte veta Oscars-vinnaren för bästa låt, ur filmen Once. Jag har inte sett den, vet inte om det är min smak, men har samtidigt inte så stor koll. Men jag ska ta reda på det. Kanske är den värd att se bara för att låten var mysig.

Shit jag borde verkligen plugga. Men vad gör man inte när man är sjuk?

Peace

Kommentera

