Crazy bastards working late. (Jag själv sätter upp mål som berövar mig all sömn)

Jag är så sjukt jävla trött. Det är inte sant. Somnade alldeles nyss med Livet måste ha en mening i min famn. Högst ofrivilligt. Men klockan ringde tidigt i morse och tvingade mig till skolan. Inte var pappa vaken så att jag fick köra heller. Sen var det lååång skoldag som avslutades med pappersjakt och en massa mailande. Påföljande minuter när jag hade ordnat alla papper jag lovat ta med till den för tillfället icke-rörlige Adde. Jag är alldeles för snäll ibland. Jag jagade vad som kändes som tusen häften och papper – all cruicial for this weekends work – men vad gör man inte för dem man bryr sig om liksom?

Anyways, de där minuterna. Jag fick på mitt invalidiserade knä springa till bussen. Det är det som är så dumt med bussar. De kommer bara ibland. Inte som en cykel eller en bil (om man har körkort och inte har något emot att förgifta världen lite extra, något som är lockande så här i vintertider när jag inte får röra mig som normalt – då vill ja köra i stället) som alltid finns där och omfamnar en som en gammal vän. Min cykel är kanske min bästa vän, tåls att fundera över.

Mitt busshat har dock inte förändrats. För mig är den bara en smittohärd av en massa konstiga och säkerligen dödliga bakterier som kryper på en när man måste ta i en stång, trycka på knappen eller så. Dessutom så är alla poteniella ficktjuvar vilket gör att jag krampaktigt måste hålla i min väska som såklart alltid hamnar på höften/ryggen. Så trängs alla, nästan alla är sura. Förutom de gånger man hamnar bredvid ett jävla äckel till kärring som är alkis. Fy fan.

Jag längtar efter min cykel. (För övrigt gick Adde väldigt bra, jämförelsevis med mig som knappt kunde stå på benet en vecka efter min operation, se vilka skillnader olika ingrepp i knäna gör.)

Nu sitter jag i alla fall med den här jävla existensialistuppsatsen. Jag har läst lite över hälften av häftet, men somnar ju bara. Jag har skummat igenom folisoferna och deras tankar. Jag har skissat ca två sidor anteckningar i mitt apberget-häfte (en sida med bara exempel på). Jag har kommit en liten bit på vägen i alla fall.

Imorgon blir det nya tag. Ska läsa till sida 70 ikväll hade jag tänkt. Då har jag brutit mitt mål igen. Igår skulle jag ha läst till sida 45, det gjorde jag inte. Idag skulle jag läsa ut häftet. Det kommer jag inte att göra. Bajs på det.

Sleep tight suckers, don’t wet your pants.

Peace

Kommentera

