Fallbreak – I feel I could fall & break

Höstlov är en underbar uppfinning. Jag skulle kunna kyssa den människa som kom på det. Genialiskt att låta oss trötta studerande få lite ledighet så där på mitten av terminen. Det är sällan som jag har känt mig i stort behov av ledighet. Dock så kom jag hem med en tjock trave av plugg som jag är tvungen till att göra klart. Men det känns ändå lugnt i nuläget. Jag har visserligen inte riktigt satt igång med allt som jag borde, men just det där bordet får mig att vilja ta det ännu lugnare! Jag menar hallå, det här är mitt SISTA år i skolan. Borde jag inte få njuta av ledigheten?

Dock så märks det där sista året av rejält i min kalender. Jag kunde inte ens boka in en helg med familjen för Finlandskryssning för att checka in Idas nya show. Tråkigt, men så illa är det. Känns som att det är uppsatser och prov typ hela tiden. Men man överlever. Säger bara det, jullovet kommer vara min räddning från döden om två månader.

Lovet flyter i övrigt på jättebra, om man förbiser pluggandet (men det är tråkigt så vem bryr sig?). Träffade Bella igår för en ”låtosspluggageografiochförståvarförAralsjöndörutochkommaframtillensmartslutsats”-fika. Visst, under de två (typ?) timmar vi var med varandra diskuterade vi faktiskt Aralsjön litegrann. Typ en kvart. Jag försöker ju i alla fall. Har dessutom läst igenom pjäsen jag ska analysera OCH jag har börja läst min engelskabok till litteraturuppsatsen! Jag är imponerad av mig själv, nästan.

Ikväll är det dock andra bullar. Hade först glömt bort att jag hade lovat mig till Tessan ikväll, så lovade mig till tjejerna för Klubb Kobra också, men men. Tessan går först för hade ju lovat henne först! Plus att jag inte vill missa hennes sleepover-fest. Ska bli skoj 🙂

Peace

Kommentera

